Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
E-booki
(3)
Autor
Grubicka Joanna
(1)
Kamińska-Nawrot Aneta
(1)
Kiełb-Grabarczyk Dorota
(1)
Modzelewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
W epoce informacji wszystkie kluczowe sektory ludzkiej działalności są ściśle zależne od technologii informacyjnych. Znaczącym tego przykładem są sieci społeczne, które mogą szybko wpłynąć na wartości, idee i zachowania dużych grup społecznych. Ze względu na swój globalny charakter rządy właściwie nie mają wpływu na treści pojawiające się w cyberprzestrzeni, a nakładana cenzura jest mocno ograniczona do określonego kraju, z wyjątkiem całkowitego zakazu dostępu do sieci. W praktyce Internet daje nieograniczone możliwości dystrybucji różnych ideologii oraz poglądów związanych z demokratycznymi przemianami stosunków społecznych i praw człowieka. Postęp technologii informacyjnych, a wraz z nim zależność codziennego życia od Internetu prowadzą do powstania wielu nowych wyzwań i zagrożeń w cyberprzestrzeni funkcjonowania współczesnego człowieka, a w szczególności młodego pokolenia. Możemy z całą pewnością zatem uznać, że przyszło nam dzisiaj żyć w społeczeństwie cyfrowym, a wyzwania w wirtualnym świecie stały się naszą codziennością. Materiał, który prezentujemy w opracowaniu Współczesny człowiek wobec wyzwań: szans i zagrożeń w cyberprzestrzeni, ujmuje tę problematykę w aspekcie społecznym, technicznym oraz prawnym, o czym informuje podtytuł publikacji. (Fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Migracja zarobkowa jest w Polsce częstą przyczyną długotrwałej i dotkliwej nieobecności rodziców w domu i tym samym ich nieobecności w wychowaniu dzieci. Dotyczy to także sytuacji, w których rodzice czas należny dzieciom przeznaczają na pracę lub inne ważne dla nich zajęcia, a przecież odpowiedzialne wychowanie dokonuje się poprzez „współbycie” starszych i młodszych. Jeśli w procesie wychowania zabraknie któregoś z rodziców bądź obojga z nich, spowoduje to poważne konsekwencje dla dziecka także w późniejszym czasie. W sytuacji długotrwałej nieobecności jednego rodzica, a w szczególności obojga rodziców, więzi międzyosobowe mogą zostać poważnie „okaleczone”, a nawet zerwane. W wielu przypadkach taki model wychowania dziecka „na odległość” sprawia, że staje się ono jako osoba dorosła niezdolne do budowania relacji miłości i trwałych więzi z innymi ludźmi. Przedłużająca się nieobecność rodzica wywołana migracją zarobkową przynosi z jednej strony poprawę statusu materialnego, z drugiej zaś dezorganizację życia rodzinnego i to zarówno w relacjach małżonków, jak i dzieci z rodzicami. Cel niniejszego opracowania stanowi wskazanie na związek migracji zarobkowej rodziców z sytuacją rodzinną i szkolną dziecka. Pozycja jest dedykowana rodzicom, prawnym opiekunom, nauczycielom i instytucjom, które wspierają współczesne rodziny. (Fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Problem główny niniejszej monografii stanowi określenie poziomu wyuczonej bezradności u młodzieży licealnej, a problemy szczegółowe dotyczą stylu wyjaśniania zdarzeń (optymistycznego vs pesymistycznego, czyli sprzyjającego bezradności, zagrożeniu nią bądź wprost przeciwnie – chroniącego przed bezradnością), bezradności intelektualnej, objawów depresji, korelacji stylu wyjaśniania i bezradności intelektualnej z podatnością na objawy depresyjne oraz korelacji stylu wyjaśniania, a także bezradności intelektualnej z osiągnięciami szkolnymi (ocenami z głównych przedmiotów i średnią ocen). Do ustalenia poziomu różnorodnych zmiennych, ważnych dla tej pracy, zastosowano badania ilościowe – skale psychologiczne oraz kwestionariusz ankiety, a także badanie jakościowe – wywiad w grupach fokusowych. (Fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej